zaterdag 25 februari 2012

Open brief aan de kater

Beste Vlagje,

Dat ge jankt om binnen te mogen als ge buiten zit,
dat ge jankt om buiten te mogen als ge binnen zit,
dat ge zaagt voor eten en dan wegloopt als ge er krijgt,
dat ge vers water krijgt en vervolgens uit de wc gaat drinken,
dat ge vreemde katers op ons erf toelaat,
dat die vreemde katers dan ook nog tegen onze achterdeur sproeien,
dat ge de kinders af en toe een lel geeft of bijt,
dat ge op Francine haar oren knauwt,
dat ge soms uw gevoeg doet in de Gilbert zijne kelder,
dat ge niet fatsoenlijk kunt springen en bijgevolg mijn benen/broeken/kousen vernielt,
daar kan ik nog wel tegen.
Maar dat ge binnenkomt om rechtstreeks naar de mannekes hun zithoek te lopen
en aldaar op de kussens te plassen,
dat vind ik er zwaar over!

19 opmerkingen:

  1. ik heb hier een hondje dat veel van uwe kater weg heeft

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat beest heeft gewoon last van een kater en gij dus ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha, as het u beter doet voelen, ons Lola, een kattin van 5 jaar, doet da ook wel es :) tof ze, als ik da nie direct zie trekt da in de parket. Hier ook al zo een moezene zetelke van kitty naar de sies omdat ze in geplast had en ik heb da een dag nie gezien. heel ingetrokken en krijg de geur er nie meer uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je beschrijft precies onze rosse kater dé Marcel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb hier een kater die op AL mijn lederen handtassen heeft geplast. EN ook op 3 paar laarzen. En toch ziet ge die beesten graag. I wonder why sometimes...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben na het lezen van al dit bijzonder trots op mijn vetkat Nelson, die enkel in huis komt om op zijn rug te gaan liggen met zijn poten ver open, uitnodiging tot streling dus, en vervolgens zodanig luid spint dat ge uwen tv luider moet zetten. Zijn gevoeg, dat doet'm buiten, olé.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Past ook perfect door onzen "boef" maar dan lichtjes aangepast
    .. dat ge achter mijne rug terug binnenglipt nadat ik u net heb buitengezet,
    dat ge ambras gaat maken met alle katten en katers uit de buurt ... (waardoor wij op den duur ook ambras krijgen met de buren)
    maar dat ge nu het winter is en koud uwe stront op het terras achterlaat in plaats van achter in het veld...
    dat vind ik er dan weer over

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah. Kat heeft de lente in de kop...succes ermee :P

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aj, da's wel ambetant.
    Een van onze katten, een kattin, heeft ooit in huis gepist. Omdat ik mij verkleed had in een heks (in de tijd dat ik wel nog van carnaval deed, waarschijnlijk, ofwel was 't voor een ander verkleedpartijtje). Ik kwam dus als heks de keuken binnen en de kat zag mij en ze was blijkbaar zo verschoten dat ze zich bepist heeft. Hilarisch. Mijn mama kon er minder mee lachen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Eén van onze katten, den Tits, is bejaard en pist nu wel vaker in huis. Ook omdat er af en toe een katerke van de buren ineens bij ons binnen staat en hij dan schrik krijgt. Wel zielig zene. Maar ik begrijp uw frustratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Maak daar eens rap een stoofpot van. Euh... dat is niet echt vegetarisch zekerst? Geef hem aan de bomma, die stoofpot.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Seg iets helemaal anders nu: vanwaar hebt ge die plakband uit uw give-away post? Ben echt nog op zoek naar fleurige plakbandjes om post mee te versieren enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uit den action en de varomarkt, maar ik vermoed dat die laatste wat ver uit de buurt gaat zijn voor u. :-)

      Verwijderen
  13. Piskont! De poes hé, jij niet. Maar uitermate vervelend. Is er in de Tom en C° geen spray verkrijgbaar dat je moet verstuiven op de "plasplekken", zodanig dat ze die nadien mijden gelijk de pest? Even navragen, bij hen of bij AVEVE ofzo.

    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, dat moet ik dan eens bestuderen, want hier is een gigantische zandbak in opmaak en ik vrees dat hij er iets anders van wilt maken...

      Verwijderen