zondag 29 mei 2011

Nog één...

Of zelfs iets minder!
In tegenstelling tot vorige week, ben ik de rust zelve.
Ik vind het zelf bijna verdacht hoe kalm ik ben!
Kantelpunt van mijn gemoedstoestand was het Kleed dat in de kast hangt, ineens maakte de rest niet zo veel meer uit.
Ja, ik besef hoe oppervlakkig en egoïstisch dat klinkt.

Dit weekend deed ik eigenlijk niks voor de grote dag.
Vrijdag was het hier 'mei-avond' (spreek uit: maaijjavund).
Dat houdt in dat, om een reden die mij nog compleet onduidelijk is, de voltallige harmonie mét instrumenten op een kar kruipt die achter een tractor hangt en dan vrolijk musicerend door het dorp trekt.
Jaja, dat hebben ze bij u niet, hé!
Nadien gaat diezelfde harmonie en de andere helft van het dorp pinten klieven in de parochiezaal, waarschijnlijk om de schaamte te verdrinken. ;-)
Zaterdag was het kermis in mijn vroegere dorp.
Omdat dat meestal uit de hand loopt, had ik preventief een broek aangetrokken die het technisch gezien onmogelijk maakte voor mij om 'den dolfijn' te doen. Ahja, zelfkennis is het begin van alle wijsheid!


Dat houdt wel in dat er nog vanalles moet gebeuren tegen zaterdag, knutselgewijs.
Daarom komen de vriendinnekes morgen langs.
Ik heb er nu al goesting in, vooral omdat het doet denken aan de kampvoorbereidingen van vroeger.
En om helemaal in de chirosfeer te blijven: dit wordt dans nr 2 op het avondfeest.
Het Lief lijkt er wel niet zo gelukkig mee...

(de klederdracht zal waarschijnlijk niet overeenstemmen met het filmpje)

Verder moet ik mijn botten nog goud spuiten, want kakigroen past niet bij mijn Kleed en ga ik op strooptocht naar munt, want ik heb er zelf niet genoeg staan om iedereen te voorzien van mojito's.

Volgende week rond deze tijd, kruip ik hoogstwaarschijnlijk in mijn bed, kermend dat ik toch meer slaap nodig heb dan vroeger (en minder alcohol kan verdragen dan in mijn puberjaren).
Maar eens terug kwiek en monter, beloof ik u een verslag van alle hoogtepunten en uitschuivers! Enfin, indien gewenst natuurlijk hé!



8 opmerkingen:

  1. Bal in de straaaat! (Ik heb nog voor de Chiro gewerkt, dus ik ben fan.) Bal in de straat gewoon!

    Dat wordt daar een knalfeest, ik zeg het.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zal ik u eens bang maken?
    Ik wist dat gij ooit bij de chiro werkte, door een collega van u.
    Sterker nog: die heeft mij op het bestaan van uw blog gewezen, waarvoor mijn eeuwige dankbaarheid, uiteraard!

    Om nog even terloops op uw mail te antwoorden: een hemdsmouowstrijkplakske, dat klinkt al veel logischer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OOo da ziet er tof uit! Dat gaat daar nogal is party worden! Geniet nog maar van je laatste week als ongetrouwd vrouwmens! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hm. Een collega van mij. Ik denk diep na. Maar de collega's bij de Chiro dat waren er meer dan 1. Als ik in jouw zijbalk 'De Stille Kempen' zie staan denk ik Janna. (Die ik zich ook nog wel eens aan ene dolfijn zie wagen.) Maar ik kan er langs zitten. (Er was nog een Kempenaar, maar die zie ik nu niet meteen in blogmiddens vertoeven.)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik dacht dat ge al lang van 't straat was! Geen twee dagen dus, maar weken blijkbaar....

    Word benieuwder (is dat een woord) en benieuwder naar uwe (tr)ou(w)tfit: gouden botten onder een trouwkleed....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Riet: Bingo!
    @ Mlle Assorti: bedankt!
    @ Ruimtevisser: ik ga die botten wel niet den hele dag aandoen hoor...

    Blogger werkt hier precies een beetje tegen de laatste dagen...ligt dat aan de pc of het systeem??

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha! Ik heb je intussen zelfs al gevonden bij haar Facebookfoto's. Ha!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammar Riet, die zijn wel niet representatief hé! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen