dinsdag 31 juli 2012

Uiteindelijk bakte ik er niks van, letterlijk.

De kinders verjaren allebei in de vakantie hier.
We profiteerden nog even van hun gebrek aan tijdsbesef en vierden hun feestjes samen, kwestie van maar één keer afwas te hebben (ook omdat het een hopeloze bedoening is om iedereen hier op één dag samen te krijgen.

Wie feest zegt, zegt natuurlijk taart.
De Sanseveria bakt, al zeg ik het zelf, redelijk goed.
Ze heeft ook meestal haar vaste recepten.
Maar nu wou ze toch ook eens iets anders proberen.

Haar hart maakte een sprongetje bij het proeven van het deeg: lekker!
En dan lust de Sanseveria nog geeneens graag deeg!
Oh, ze voelde haar vingers al tintelen: iedereen zou likkebaarden en de taart tot het laatste kruimeltje oppeuzelen.
Ze klopte wat eiwit met een hoop bosbessen op en smeerde dat tussen en op de taart.
Dat laatste was niet zo'n goed idee, bleek na enkele minuten.
De zoon had namelijk expliciet gevraagd om een blauwe taart.
De Sanseveria had het ondertussen wel wat gehad met die suikerpasta, maar kom: als ge het kind baart, kunt ge het evengoed gelukkig maken, vond ze.

En zo geschiedde dat de zoon dit als resultaat voorgeschoteld kreeg:


En het ergste van al: ze was geeneens lekker!
De Sanseveria proefde niets meer van het overheerlijke deeg dat deze miskleun ooit was.
Geen trompetgeschal en complimentjesregen, althans: niet voor deze taart.
Gelukkig had de plattekaastaart van de dochter meer succes en was de zoon vooral content dat ze blauw was en er auto's opstonden.

En voor u nu allemaal massaal de kinderbescherming op mij afstuurt voor het afleveren van mottig verjaardagsgebak: ik kan echt beter hoor!
Aanschouw het landelijk geïnspireerde meesterwerk dat hij twee jaar geleden te eten kreeg:


13 opmerkingen:

  1. Toch tijd genoeg om te oefenen voor volgend jaar, niet waar?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben toch ok meer voor de boerenbuitenversie, maar ja wat wilt ge, als die koters groter worden telt uw mening al rap niet meer mee hé, zie nu valt zelfs de Sanseveria voor de platte disney commerce van cars. Maar gauw, t is u vergeven, we kennen dit fenomeen, dat alle moeders ooit moeten doorstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dreig volgende keer dat hij kan veranderen in een smurf als hij veel blauwe taarten eet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht eerder te zeggen dat hij ze dan ook maar zelf moet maken.

      Verwijderen
  4. Gij bakt dus op 5 december een taart voor mij hé... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vanop ne iPad ( kleinere foto dus), met mij ogen een beter dicht geknepen valt da wel mee ze :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan stel ik voor dat iedereen vanaf nu enkel nog leest op de iPad!

      Verwijderen
  6. Schoon die boerenbuiten-taart! Die rijtjes struikgewas zijn de max =)
    En mmmh, aardbeikes...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met dank aan de lookpers voor het struikgewas!
      Ik ben meer voor de bosbessen, persoonlijk.

      Verwijderen
  7. Ik vind die blauwe taart er heel goed uitzien, hoor. Heb al ergere dingen voorgeschoteld gekregen op verjaardagsfeestjes. En hey, als je met suikerpasta werkt dan telt alleen hoe het eruit ziet, toch?

    BeantwoordenVerwijderen