woensdag 29 augustus 2012

De Sanseveria organiseert zichzelf


 U hebt misschien al wel gemerkt, dat de sanseveria zich het liefste bezighoudt met nutteloze zaken.
Nogal wiedes, want dat zijn steevast de plezantste!
Maar de vakantie loopt op z'n einde en daarom besloot de Sanseveria om het nieuwe schooljaar goed te starten!
Georganiseerd en al!
Vorig jaar heb ik zitten vloeken op mij agenda-met-schone-foto's-maar-ook-met-belachelijk-gladde-bladzijden.
Het zou mij geen twee keer overkomen!
Eerder dit jaar kreeg ik van haar een tof pakketje opgestuurd, met daarin onder andere dit schriftje:



De bedoeling was om daar mooie herinneringen en kaartjes en dergelijke in te steken.
Een nobele gedachte, ware het niet dat de Sanseveria daar niet het mens voor is.
Zij moet zowaar nog steeds nadenken over de precieze leeftijd van de Gilbert, vulde haar trouwdatum verkeerd in op facebook en durft zich, ondanks de doorstane weeënvloed, zelfs al eens vergissen over de geboortedatum van haar kinders.
U kan dan al wel vermoeden, dat ik fijne anekdotes al helemaal ga vergeten op te schrijven.

Maar omdat het kaftje zo leuk was en de Sanseveria graag goed start, besloot ze er een agenda van te maken en wat voor één:


Met veel ruimte voor veel gekribbel:


Met de belangrijkste gebeurtenissen in vermeld:


En ook met zeer ongelijke randen, want het snijmachine had geen zin om mee te werken, veel gevloek want ik had de printer niet juist ingesteld en veel dankbaarheid voor het glas wijn nadien, want dat had ik verdiend!
Mochten er onder jullie zijn die ook graag goed georganiseerd starten, laat dan maar iets weten, dan mail ik hem door.

13 opmerkingen:

  1. Oh, dit postje had één dag vroeger moeten komen! Ik kreeg de agenda van Polkadotjes van vorig jaar gemaild, maar het aanpassen ging niet van een leien dakje, dus ik gaf het op en schafte mij vandaag een exemplaar aan in de Hema. Maar zo'n handmade heeft toch wel heel veel charme...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die van hema zijn ook heel handig, maar die met eigen foto's in worden op heel vervelend papier gedrukt. Vandaar: geen te glad papier én een herbruikbare kaft.
      Ik zal volgend jaar wat sneller zijn. ;-)

      Verwijderen
    2. 't Is er ene met geen te glad papier :-) En ik houd u aan die belofte!!! ;-)

      Verwijderen
  2. Ik ben normaal trouw aan de Cornelia&Ruth-agenda's, maar dit jaar is er geen agenda bij die bij mij past (en wedden dat de agenda 2013 dat dan weer wel is?). Ik ga vanmiddag een moleskine agenda halen. Da's minimalistisch: dus veel marge om bij te kriebelen en al, en er mijn eigen ding van te maken. En ze hebben die ook in een 18 maanden versie: ideaal. Zo kan ik vanaf 2014 met een echte "gewoonjaaragenda" verder gaan in het leven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar zo'n schone omslag als die van u ga ik nooit kunnen evenaren!

      Verwijderen
    2. Oh, dat wil zeggen dat het einde van uw studententijd bijna in zicht is!!

      Verwijderen
  3. ik wil, ik wil, ik wil! En zo'n schoon kaftje ook graag! ;p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stuur maar door naar sieselaajn at gmail punt com
    de firma dankt U.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh bennekik blij dat ik niet de enige ben die de geboortedata van haar kinderen vergeet, of de leeftijd ...en die van mij kunnen daar dus niet meer mee lachen hè: moeke, dat is nu al 18 jaar dat ge mijne verjaardag niet weet, allé, de verjaardag zelf vergeet ik niet natuurlijk, maar als ge ergens geboortedatum moet opgeven, man man, altijd mis
    voor de trouwdag heb ik gelukkig de cijferkes in mijne ring....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. aha! ben vreed content da ge der een nuttig doel voor gevonden hebt :) Ziet ge, zo onnuttig was het toch nie eh :) en ge hebt er een glas wijn voor gekregen! Dubbel hoeraatje dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik heb toch nog meer plaats nodig voor mijn orgeorganiseerd gekriebel, 1 blad per dag. Maar ik het is een gekochte die van mij en ik moet toegeven, niet half zo tof als die van u. Dat gaat hier helemaal goed komen met u, dit schooljaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb geen tijd om zelf mijn agenda te maken, maar desalniettemin: mooi exemplaar. Als ik ooit tijd heb, contacteer ik u wel nog eens. Alhoewel ik misschien dan geen agenda meer nodig heb, als ik toch veel tijd heb? Hm.. Voorlopig hou ik het alleszins bij de zelfgekochte Oxfam-agenda's, veel sneller klaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen