woensdag 24 december 2014

Mijn foto's van 2014

Ik kreeg het stokje van Ruimtevisser en stond meteen voor een dilemma: ga ik op zoek naar fatsoenlijke foto's of worden het mijn gebruikelijke miskleunen?
Aangezien het mijn blog is, besloot ik dat ik mijn goesting mocht doen.
Hieronder krijgt u dus het bewijs dat ik, slechts af en toe weliswaar, schone foto's kan trekken.
Ik smijt er ook wat misbaksels bij, want ik hou niet van perfectie.

  Het geboortedorp bestaat dit jaar 125 jaar. Goed voor een jaar vol feestelijkheden met als persoonlijk hoogtepunt ons 'kermiskabaret'. Een groot bonten avond- en kampvuur gehalte: meer is er niet nodig om mij gelukkig te maken.
Of toch: majorettenpakjes, goed om bij elke verkleedgelegenheid terug boven te halen.


Een foto genomen door de vriendinnekes die fotografie doen, ergens rond nieuwjaar. Op één van de schoonste plekjes van ons dorp. Mét blote voeten in het water, ja: er zijn geen winters meer!


Geen scherpe foto, maar wel eentje die kenmerkend is voor vele weekends. Vriendinnen die kindjes krijgen, dat staat vaak gelijk aan babyborrels. Ooit was er een tijd dat daar niets aan was, dat je mee in het springkasteel moest of in de speeltuin. Maar nu, nu zijn de kinders groot genoeg, amuseren zij zich met de kinders van de vriendinnen en kunnen wij ondertussen bijpraten.
Babyborrels: die zijn kei tof!




We gingen dit jaar op verlof in Zweden, waar het nichtje in een zalig huisje woont, waar het water talrijk is en je de koeien zelfs in het bos tegenkomt. Ik *hartje*Zweden!


Ik startte vorig jaar met grafische vormgeving op de plaatselijke academie. Dat is voor mij puur plezier en ontspanning, Zalig!
Liesbeth, Liesbet en Maaike: ik ben jullie niet vergeten, ik ben gewoon schandalig laat. Maar ik ga dat goedmaken, echt!


Ik mocht meewerken aan twee boeken: 'Art d'Eco' en 'Zing ze' . Over die laatste krijgt u nog een uitgebreide blogpost, binnen enkele dagen.
Echt: merci om aan mij te denken, ik vond beide projecten heel erg plezant!


De zoon is kleuter af.
Hij leest, hij rekent en hij zit op de grote school.
Ik wil hier niet vervallen in clichés, maar miljaar: wat gaat het snel!


Een weekendje Lissabon met de Gilbert. Voor het eerst in zes jaar met z'n twee weg: het was zalig!
(Er zijn ook, echt waar!, kei schoon foto's van de Gilbert en mij samen. Ik voer hem straks zat en vraag of ik ze openbaar mag maken)


 Er kwam een boskat aan bij ons. Eigenaars werden gezocht en niet gevonden. Nu hoort 'Alarm' bij ons. Wij zijn daar heel blij mee.
Alarm ruift wel nogal veel.
Ook in de winter ja.




Mijn kroost: ik zie ze doodgraag. Meer uitleg moet daar niet bij.


Mijn voorste tanden, of wat er van over is na een ochtendlijke valpartij twee weken geleden.
Ik oefen nu volop op zo'n hipster pruilmondje voor de foto's met de feestdagen!


Het zijn er meer dan 10, maar wel allemaal van schone momenten (buiten die laatste dan...)
Omdat er niets grappigs aan is (buiten die laatste dan...), plan ik volgende week een post met enkel belachelijke foto's.
Ik ga zo veel minder moeite hebben om die uit te zoeken!

Ik heb ondertussen al geen idee meer wie er het stokje nog niet gevangen heeft.
Dus: zij die willen, mogen het opnemen en verder gooien!

Fijne feestdagen!*

12 opmerkingen:

  1. Leuk overzicht! Jouw dochter is al zo groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schone foto's !! Behalve die laatste dan, ocharmekes... En nee, grappig is die echt niet zunne, ik heb compassie met u... Hopelijk is de schade de repareren zonder al te veel pijn...
    Fijn Kerstdagen, stiekem kijk ik wel al uit naar de post met de belachelijke foto's ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pijn doet het gelukkig niet meer. Het schadeherstel is voor midden januari.

      Verwijderen
  3. Wijze foto's!
    En amai, ik kijk al uit naar die belachelijke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook!
      Hoewel het filmpje achter de link van de 1e foto ook al kan tellen! ;-)

      Verwijderen
  4. Toffe foto's!
    grtjes en fijne feesten!

    http://saartjeathome.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke foto's, leuk jaar precies. Hier ook de zoon 'kleuter af'. En ineens kan dat dan lezen: geweldig! Veel beterschap voor je tanden (als dat al kan), ofwel: hopelijk levert het oefenen op het hipster pruilmondje wat op...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zot hè!? Ik was, geed ik eerlijk toe, half aan't huilen toen hij zijn eerste woordjes las.

      Verwijderen
  6. Wat een mooi jaar ( met een iets minder einde dan). Fijne feestdagen juffrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach: 'elk nadeel heb zijn voordeel'. Naar't schijnt slis ik heel schattig. *roloog*

      Verwijderen