maandag 30 april 2012

In te halen barmhartigheid

Met excuses voor de late post, maar ik had er niet eerder de tijd voor.
Barmhartig dat ik geweest ben dit weekend, niet te doen!
Op zaterdag en zondag werden er enorm veel dorstigen gelaafd, éviddement, want ik stond achter de toog en veel anders valt daar niet te doen.

Of toch:
- Uw talenkennis bijschaven.
Het ideale moment daarvoor trouwens: zatte mensen kennen hun eigen grammatica ook maar half, waardoor ze zeer snel onder de indruk zijn van de uwe.

- Mensen kijken.
Ik heb de festivaldresscode voor dit jaar gezien en ze is wansmakelijk, geloof me vrij.
U hebt twee opties en ze zijn allebei mottig. Dat wordt kiezen tussen de pest of de cholera, of gewoon helemaal niet meedoen, wat ik u ten zeerste kan aanraden!
De eerste mogelijkheid zijn broekkousen, maar dan van de nylon soort en het liefst zeer doorzichtig, met prints of met gaten en daarboven dragen ze een shortje.
 Ik zeg 'shortje' omdat de lap het strookje stof amper de billen mag bedekken. Sterker nog, niemand van die meisjes droeg een onderbroek volgens mij, want dat kwam ze eronder uit!
Het bijpassend schoeisel zijn trouwens van die platte sloefkes met veters.
 'Bijpassend' is ironisch bedoelt, want het enige wat daarbij past, is een kamerjas!
De tweede optie is een legging, met een t-shirt, dat eindigt boven de billen en diezelfde platte sloefkes.
We kunnen daar kort in zijn: niemand staat daarmee.
Van maat 36 tot 46, heupen of niet: het is lelijk. En het feit dat er een luipaardprint over uw gehele onderregio loopt doet daar allesbehalve goed aan.
Ik excuseer mij voor het gebrek aan fotografisch materiaal, maar ik vertrouw op uw verbeelding  en goede smaak om mee te huiveren met mij over deze -toch wel erg- zorgwekkende evolutie van de vestimentaire code op festivals.

- Drinken!
Na de uren uiteraard, wat denkt u wel?!
Ik had geen zin in pintjes en cava dat vind ik er ook zwaar over voor een festival, dus werd het fanta met jägermeister (1 flesje fanta met twee shotjes jäger).
En niks kater de dag nadien, hoera!

- De gevangenen bevrijden, om de 'week van barmhartigheid' te beëindigen.
 'Help! Ik ben gevangen!

'Vreest niet, o zatte jongeling! De Sanseveria komt u redden!'

'Verdorie! Een dubbele mastworp!'

' Jeej Sanseveria, gij zijt de beste!'
'Da is jom, da is!'


19 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Enig fotografisch materiaal had toch niet mis geweest, na het item "drinken" laat de verbeeldingskracht toch te wensen over...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De foto's van de bevrijding zijn nochtans van tijdens het item 'drinken'. ;-)

      Verwijderen
  3. haha! ja die dresscode is vreselijk! ben je zeker dat die shortekes nie de sponzen onderbroekskes waren? en dat ze wel een onderbroek aanhadden ma geen schort??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk dat ik zeker ben! Als het spons was deed ik gewoon mee! Het is vooral de combinatie met de kousen en de sloefkes die het desastreus maakt.

      Verwijderen
  4. Gij verdient gewoon een standbeeld en een jaarlijkse processie voor al uw goedheid!

    Uw fotostrip is trouwens geweldig, zeer spannend. Dus meer van dat alstublief.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aaaarg, die festivaldresscode! Ik was gisteren op een plaatselijk links rockfestivalleke en daar is mij deze wansmakelijke ontwikkeling ook opgevallen! Vooral die sloefkes, wat is da jong!?
    Lol voor de fotostrip, gij weldadige weldoenster!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt hé! De shortjes gaan nog, de broekkousen erbij vind ik er al wat over, maar de sloefkes, dat is het ergste van al!

      Verwijderen
  6. Ik heb ook nog van die mottige steunkousen liggen van na m'n operatie. Nu dat de dresscode is voor de festivals, zal ik ze nog eens aandoen sè met Pukkelpop, dan komen ze nog eens uit de kast !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ge moet er dan wel serieuze gaten in knippen, want anders zijt ge niet helemaal mee. ;-)

      Verwijderen
  7. Ik heb al wel de peignoir! Jeuj!
    (en de maat 44. Vijfdubbel jeuj!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Had je die gevangene ook niet ineens in iets aanvaardbaars (denk ook kamerjas) kunnen steken, achteraf?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, zot! Ik moest daar nog wel de hele avond mee rondlopen hé! (herintegratie, weetgewel)

      Verwijderen
  9. ik had graag wel wat fotomateriaal bij de festivaloutfits ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. en dan nog uw sanseveria's uitlenen aan een planteloze medemens, gij bent echt wel de meest barmhartige mens die ik ken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gij heldin, gij! :-) Wat de festivaldresscode betreft: dat schoeisel is mij nog niet opgevallen, maar lelijke nylonkousen heb ik inderdaad al vaker gezien, zeker vandaag, omdat ik mij nog eens in 'de stad' begeven heb.. Zelfs een luipaardprint inderdaad! Vreemde dinges... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mo, ik moet echt dringend nog eens uitgaan. luipaarden! allé!

    BeantwoordenVerwijderen