maandag 12 september 2011

Kleur mijn humeur nr 1: oranje!

Ik weet dat ik zei dat ik geen tijd had, en geloof mij: dat is eigenlijk ook zo.
Maar door één of andere fout in mijn hersens, kan ik niet goed prioriteiten stellen.
Een geluk voor u, anders had u hier mijn groepswerkplan kunnen lezen. Ik kan u verzekeren: dat is niet tof om te schrijven en nog veel minder om te lezen!

Vanavond aap ik deze dame na, zij het niet met alles op een schone witte ondergrond, want ik had niets dat groot genoeg was om alles op te zetten.
U moet namelijk weten: ik heb een grote voorliefde voor alles wat gefabriceerd is van de jaren '50 tot '70 en oranje hoort daarbij!
Ik herinner mij nog het gegrommel van mijn vader als ik binnengehuppeld kwam met mijn laatste kringloopvondst, de doodsangsten die hij uitstond als ik naar 'het metteke' ging en de afkeer in zijn blik wanneer hij mijn kamer binnenkwam. Groot was 's mans vreugde toen ik en mijn rommel het ouderlijke nest verlieten.
En het is wel degelijk een hele hoop.
Haalden de selectie niet omdat er geen plaats was op de foto of omdat ik het domweg vergeten was:
Het krukje, twee luchters, postvakjes en platenhouders, sjakossen, plastic Ikeapoef, stofkes, kommen en schoteltjes, borden,  ijsschepper, dunschiller, speelgoedvisjes, eiersnijder, mandje, vaasje, maatbeker, glaasjes en sapkan. Allemaal in het oranje.
Als ik dat zo lees staat er volgens mij meer niet op de foto dan wel...

Maar wat er opstaat ziet u hieronder:



TV (gevonden op straat en werkt nog), Fisher Price busje, broekkousen die de dochter pas mag dragen als ze kan stappen, fotokader met mijzelve en de Gilbert erin, lap stof uit een uitverkoop, appeltjesgordijnrelaxovertrek, plastic eekhoorn, door moeder Sanseveria gebreide poncho, hapjesschotel, Bilibo, Fisher Price olifant, potje met bloemetjes, bureaulamp, bambi zeepdispenser.

Voorts: merci voor jullie reacties, dat deed echt deugd!
Er werd trouwens niet gelachen met de blote voeten of de schoenen (het waren de dees (bovenste) die ik aanhad), maar een zeer venijnige sneer over iets waar ik niks mee te maken had, laat staan de oorzaak van was. Na een dagje op het werk blijkt dat ik niet de enige ben die van haar een veeg uit de pan kreeg en op een zekere manier vind ik dat wel fijn: gedeelde smart is halve smart!

14 opmerkingen:

  1. Die zeepdispenser! Die lap stof! Die poncho! Die bureaulamp! En dat kadertje! Manman, ik deel uw voorliefde, denk ik :-) Heel schoon spulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het bestaat echt! Mensen die terug naar de jaren '70 willen. Terwijl ik van die nachtmerrie vanaf wil. Ons moeder met een minirok en een uilenbril op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah. Looooooove it. Wat had je gedacht. Ik heb dat buske ook. In meerdere uitvoeringen zelfs. Maar wat is dienen oranje 'helm' daar vanonder? Is dat den ikeapoef in plastiek?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh!!! Ik zit hier te kwijlen voor mijn scherm! Die bambi! Die poncho! En vooral die geweldig magnifieke lap stof! Als ge daar ooit gene weg mee weet wil ik altijd een stukske adopteren hé! ;-)
    Uw kast is anders ook behoorlijk geweldig, kortom ik zie groen en ook wel wat oranje van jaloezie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo cool man! ik hoop dat Oon's kleurboek 'n trend wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, en ah! Ik met mijn oranje zetels, zou zeker een plaatsje vinden voor jouw spulletjes! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldige eekhoorn! Kan hij ook truukskes?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Kelly: die poncho duurt niet zo lang om te haken hoor (toegegeven: het is voor een baby/ peuter en ik heb daar zelf niks aan gedaan.
    @ Zap: een minirokske gaat ge hier in huis wel niet vinden hoor, ik ken mijn heupen.
    @ Elke dat is een 'bilibo' http://www.bilibo.com/en/home/
    @ Mlle: Merci, maar ik durf er zelf maar af en toe een beetje van gebruiken. Maar ik hou het in gedachten!
    @ Kapucijnaap: niks houdt u tegen om zelf uwen inboedel overhoop te halen! :-)
    @ Emma & Mona: maar uw gewonnen kleedje gaat daar ook schoon bij zijn, als ik heb opgestuurd heb. (morgen!!)
    @ Tonbouton: hij kan vrij goed in de weg staan, ja.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, super! En dan vooral ook het stuk wat er niet op staat. Ik heb ook al een hele lijst van dingen die ik vergeten was. Over een jaar of zo dus nog eens een tweede rondje?

    En Bilibo ga ik nu eens googlen, zie, voor ik mezelf daar allerlei vreemde gedachten bij in het hoofd haal.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. We hadden vroeger ook zo'n oranje TV-ke. We namen dat altijd mee naar de zee. Whohw.. nostalgie. :-)

    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alleen de mens(en) in de fotokader zijn wel schoon ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Groot was 's mans vreugde toen ik en mijn rommel het ouderlijke nest verlieten. En het is wel degelijk een hele hoop.

    BeantwoordenVerwijderen