dinsdag 18 maart 2014

Opgepast: impasse in zicht!

Ja lap, dat ging dus wel heel goed vorige week: op vrijdag stond er 78.5kg op de weegschaal, wat 2.5kg minder is dan op maandag.
2,5 kg!!
Uiteraard werd dat uitgebreid gevierd met een avondmaal van koude schotel en twee stekjes friet, rock 'n roll als we zijn.
Daarna volgde het meest vermoeiende maar ook plezantste toneel ooit én een braspartij om 'u' tegen te zeggen.
Met witte wijn, uiteraard, want daar zitten het minste calorieën in.

Op zaterdag was er van een kater geen spoor, maar het lijf liet duidelijk voelen dat ik er niet aan moet denken om in de Moulin Rouge te gaan werken.
Gelukkig was het al snel avond en mochten we onze routine nog eens vijf keer doen, met zo mogelijk nog minder tijd ertussen dan de dag ervoor.
Zondag was dan ook de dag dat ik zo stijf was als een plank, zelfs mijn schouders deden zeer en die moeten niet eens iets presteren!
Om de pijn te verzachten at ik een koffiekoek.
U leest dat goed ja: ik at een koffiekoek.
Eigenlijk at ik er zelfs twee, maar die laatste negeert u maar.

Het schema liet gisteren niet toe dat ik ging lopen, dus dat maken we morgenvroeg goed.
En ook de koolhydraten proberen terug volle bak mijn maag- en darmstelsel te veroveren, maar ik hou het binnen de perken!
Deze morgen stond er alleszins 78 op de teller, wat echt wel meevalt gezien mijn uitspatting van vrijdag.


De ervaringsdeskundige in mijzelf heeft het al door: ik zit terug in mijn maar-ik-ben-toch-al-drie-kilo-kwijt-nu-mag-ik-terug-alles-eten-fase.
Ha!
Niet deze keer!
Ik blijf doorgaan tot niet alleen mijn bh's terug passen (eerste plek die afvalt), maar ik ook terug vlot in mijn broeken kan.
En vlot;, dat is niet zoals vandaag met een rits die om de vijf minuten opengaat omdat de broek eigenlijk te klein is.

Mocht u zin hebben om synchroon gezond te starten: om 6.30u trek ik mijn loopschoenen aan en om 6.35u krijg ik er waarschijnlijk al weer spijt van.
Gelukkig is er muziek in mijn oren met tal van oppeppende (en toepasselijke) deuntjes:











En mijn favoriet, voor wanneer alles tegenzit:




Echt, Franky Van der Elst: gij zijt geweldig!


10 opmerkingen:

  1. Chapeau al voor uw vroege loopuur. Ik zal eens aan u denken als ik nog eens snooze. :)
    En keep up the good work zou ik zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig, Mika is voor mij ook 'loopmuziek'. Goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Om 6u30 gaan lopen, ge zijt een held! Goe bezig en vooral: volhouden hé!!! yes, you cancancancan...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goh hoe flink zo vroeg gaan lopen... is't niet nog donker dan? Ik zou beter een voorbeeld nemen aan jou!
    En je kilo's die vliegen er af! Flinkflinkflinkerflinkst! Volhouden! Denk aan de topjes voor de zomer! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gij zijt goed bezig jong, amai!
    Gogogo, sporty spice!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 100 gram met ne keer he Juffrouw… Korroge!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. pffff mij steekt het ook tegen zenne....allé, gewicht is ok, maar ben echt niet meer van plan om 1 dieetdag te blijven, ik begon echt scheel te zien, niet van den honger, maar van de goesting in koolhydraten...trouwens van tupperware juist mijn bestelling gekregen: zo'n flexibele cakevorm en een taartschep.....ik ga proberen om te wandelen heel regelmatig, zou ge dan niet wat meer mogen eten?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. blijven gaan sanseveria! Ik ben fier op u jong! Flink bezig!

    BeantwoordenVerwijderen