dinsdag 20 augustus 2013

Vlaanderen vakantieland

Zoals vorig jaar en het jaar daarvoor, werd er weer gehoneymoond ten huize Sanseveria (het werkwoord, niet de SOA).
Voor het tweede jaar op rij trokken wij naar den hof van deze sympathieke mensen.
En dat ze sympathiek zijn, daar mag u zeker van zijn: de Sanseveria zingt hoogstens een beetje te luid en te vals, maar om die andere venten wederom toe te laten op het erf, moet men al een halve heilige zijn.
Bovendien hadden ze dit jaar een badkamer gemaakt uit een oude serre en, als klap op de vuurpijl, dé hit van het voorjaar: een composttoilet!
Niets zo fijn als pipi doen in het groen en toch nog comfortabel zitten!








Het programma verschilde niet zo veel: bier en muziek, hoera.
Enkel de eerste dag, toen was het water en muziek, aangezien het kroost mee was gegaan.
Voor diegenen die zich afvragen: "Pukkelpop, is dat wel iets voor kinderen?", kan ik enkel zeggen: "Natuurlijk wel!"
Die mannekes hebben daar in de rups gezeten en op het reuzenrad.
Dolle pret, buiten dan voor de Sanseveria en haar hoogtevrees die niks anders zei tegen de zoon dan: "niet bewegen!!"
Trouwens, mocht u de zoon willen aanschouwen: op 1.19, een volledige seconde, niet dat ik wil stoefen ofzo hoor...


 De zoon, aangezien het filmpje er niet meer opstaat.

Eens het kroost veilig in handen van de grootouders was, konden de pintjes natuurlijk wel aanrukken.
In die mate zelfs dat ondergetekende een half uur in een rosse mierennest zat, denkend dat het om een netel ging.
(Het feit dat ik wel bleef zitten toen ik dacht dat het enkel een netel was, zegt al genoeg.)



De rest van het weekend was zoals het hoort: goed gezelschap, lekker eten, frisse pintjes en grote kampvuren, met dank aan de Gilbert die ondertussen 'plankske' genoemd wordt.



Op naar de volgende editie!

19 opmerkingen:

  1. haha zalig :) sowieso dat daar tegen volgend jaar ne megaplant staat daar waar dien groene wc is :p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoera voor je jubileum, hoera voor de geslaagde pukkelpop en nog meer hoera voor de wc!
    (en ook hoera voor de mietengriet met Belgiums-most-wanted-person)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgende keer geeft gij wat valium ofzo mee en dan pak ik hem mee voor het volgende etentje!

      Verwijderen
  3. Ooh zalig, die badkamer en wc! Allez, het lijkt me toch al veel comfortabeler (en properder) dan op de PP-kampings zelf ;) (alhoewel mijne Stefan nog altijd liever op hotel zou gaan, het mietje!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, hoe zalig die wc! Zooo veel beter dan die vieze toitoi's. En ooouh, de video is privé, en ik had nog wel zo graag uwe stoere zoon aanschouwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, dat was van de week nog niet.
      Ik smijt er morgen wel een foto tussen.

      Verwijderen
  5. Hier noemen ze dat Meester van het Vuur!!!!
    Oh ik doe hier bijna in mijn broek van het lachen met uwe netel/mierennest
    Ja, blijven zitten op ne netel is idd bewijs van redelijke staat van.....
    Zeg maar die wc, spat dat dan niet op uw enkels, of als ge nu per ongeluk uw voeten onder de wc houdt....
    Ik zou een plank vooraan willen
    Allé, ik heb weer goed gelachen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben helemaal mee met de plankskes suggestie, want nu probeerde ik traag te plassen uit diezelfde angst!

      Verwijderen
    2. Hebt gij daar vitessen op ?

      Verwijderen
    3. Nee, maar mijn bekkenbodemspieren functioneren nog naar behoren! :-)

      Verwijderen
    4. Ja, ik hadna nummer drie mijn oefeningen ook beter gedaan....

      Verwijderen
  6. Respect voor diene wc en voor t plankske, enne ik zou nie graag in de plaats van die rosse mieren geweest zijn, je hebt ze vast met alle mogelijke middelen proberen te verdelgen! Dat is daar precies plezant in de beverzakstraat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met geen vinger werden die beestjes aangeraakt!
      Serieus: ik vind wespen nog irritanter dan rosse mieren.
      De jeuk was na drie dagen trouwens over, de laatste wespensteek, daar heb ik een week van mogen 'genieten'.

      Verwijderen
  7. Hoi, Nederlandse hier, dus kon j ebericht niet helemaal volgen haha. Dat composttoilet lijkt me wel geweldig. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha! Die mierennest/netel! Hoe beschonken was je toen wel niet? :) Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Minder dan vorige zaterdag, toen ik zelfs niet meet kon fietsen....

      Verwijderen