zondag 30 juni 2013

Ik zal nog eens experimenteel doen!

Na deze poging stortte ik mij verwoed in het planten van niet alledaagse vruchten.
Zo frommelde ik wat citroenpitten in een potje en mochten er gojibessen* in de kweekkast.
Het is perfect normaal dat ge dat niet kent: ik kende dat ook niet, tot ik besloot om eens zot te doen op de markt en niet enkel een notenmengeling en dadels mee te nemen.

Goed, de bessen werden in de kweekkast gestoken, samen met wat dadelpitten en zonnebloemen.
Die dadels: dat was niks, geen één kwam er uit, de zonnebloemen wel en ook - wonder boven wonder- kwam er iets piepen op de plaats waar ik de bessen had geplant.

Na een week of twee verhuisde ik ze naar een groter potje, en ineens begonnen ze supersnel te groeien!
Likkebaardend zag ik mijzelf al bessen plukken, want dat groeide echt als kool!
Zo snel had ik geen resultaat verwacht, ik voelde mij al supertuinier!


Moet er nog gras zijn?

* Heerlijk bij yoghurt of in koekjes en havermoutrepen.

3 opmerkingen:

  1. Tiens, mijn gojibessen zien er toch ietske anders uit, maar ik heb dan ook een kant en klare struik gekocht vorig jaar.
    Voor de rest heb ik dit jaar bonen met bloemen en paprika verward, dus ik ben (helaas)evengoed een plantendummie !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw onkruid wordt wel goe verzorgd jong! Fancy Weeds :D en wie het kleine niet eert... Zelfs gras en onkruid verdient een kans!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik vind dat ook ! Gedaan met die speciallekes gelijk dadels en onbekende bessen! Geef de inheemse planten ook maar een kans

    BeantwoordenVerwijderen